TEAM STRANDMAN / STRANDMAN PERFORMANCE

Här presenterar jag mitt Team lite mer ingående, då flera undrat vilka som ingår och vilka jag håller nära när det kommer till sporten. I teamet ingår såklart även vänner/supporters men här kommer 5 viktiga grundpelare! 
 
HOVSLAGARE:
 
Ända sedan jag skaffade Peanut 2015 så har jag använt mig av Frederick Marmander - GULD! OBYTBAR; enligt mig. Jag tycker verkligen att hovlagare är A&O för att ha bästa förutsättningar; både när det kommer till hästens hälsa, fysik, resultat och form. Frederick är en hovslagare som har en lååång lista när det kommer till både utbildningar, kunder och att åka runt på convent världen runt för att ta in ny kunskap. Han har specialutbildning när det kommer till plates och han anpassar verkligen skoningen för varje häst och gör sin research inför skoning. Frågar ständigt kring resultat och hur man känner kring stopp, steg, tramp och vad som är kommande meeting - och vad man har för önskemål tills dess! GULD! Jag har Frederick att tacka för MYCKET! 
 
 
 
IR/KIROPRAKTOR:
 
Ellinor Jönsson / IR Ellinor - Samma sak där; GULD! En klippa när det kommer till att hitta stelhet, låsningar, problematik och därefter behandla med grymma resultat. Haft även henne sedan start och har besökt henne minst 2 ggr per år - En gång innan säsong och en efter. 
 
Kiropraktor liksom hovslagare samarbetar även med min veterinär - TIGHT TEAM!
 
 
 
LASERTERAPI:
 
Vårt senaste tillskott i teamet; Emma Holtne. Grym på det hon gör och är verkligen noggrann med att både känna igenom hästen innan behandling, samt behandla för bästa slutresultat. Medicinsk laser på djur används idag både i behandlande och förebyggande syfte. 
 
 
 
COACH:
 
Marcus Bäcklund; en nära vän och grym coach när det kommer till både vardaglig träning och tävling. En varm själ att ha vid sin sida som verkligen gör allt för att stötta och coacha mig på tävlingsplats för bästa resultat. 
 
 
 
GROOM:
 
Jenny Andersson - en av mina absolut bästa vänner, som följt med på flertalet tävlingar och groomat, samt hjälpt till dagen innan med allt från grooming till packning. Groom kan såklart variera från tävling till tävling men Jenny är den som har varit vid min sida genom åren och har koll på hur jag vill ha det till fullo! 
 
 
 
STÖTTEPELARE/TEAM:
 
Morgan Strandman - min kära älskade pappa som ALLTID finns där. Han har åkt med på i stort sett varje tävling och hjälper mig i vardagen med allt från fix och trix till det ekonomiska och händiga. På tävling allt ifrån bär han saker, hejar på läktarplats, filmar, besiktar & FINNS DÄR! Världens bästa pappa och världens bästa stöttepelare! 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp